Pizzabullar

Har precis bakat pizzabullar. Blev så sugen när jag kikade runt på medaljongens blogg :) Där finns en hel del recept som jag ska försöka mig på framöver. Både enkla & goda! Blir inga bilder på mina bullar, de vart inte så fina men himla goda :)

Det går fortfarande inte att ladda upp bilder så jag bjuder på receptet i stället.

Pizzabullar

125 gram smör
5 dl mjölk
50 gram jäst
2 tsk salt
2msk sirap
ca 14 dl vetemjöl

Smält smör, tillsätt mjölk och värm till 30-35grader. Smula jästen i en bunke, häll över smöret/mjölken. Blanda i resten av ingredienserna och jäs i 30 minuter.

Kavla ut till ½ cm tjock platta. Bred på smör och lägg på fyllning efter egen smak och tycke. Rulla till en längd (som vanliga kanelbullar). Skär i 1 cm tjocka bitar. Lägg på smord plåt. Jäs i 20 minuter.


Grädda i 10 minuter i 225 grader

Exempel på fyllning: ketchup, skinka, salami, champinjoner, ost, pizzakrydda mm


Kommentarer
Postat av: Jenny

mmmmmm va mumsigt! :)

2009-01-26 @ 19:51:40
URL: http://soderjenny.blogg.se/
Postat av: Ann-Katri

Tack för ett jätte bra recept ha det bra kram moster

2009-02-19 @ 09:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0